flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Звіт КМУ з питань подолання корупції

 

ЗВІТ

про вжиті заходи за результатами розгляду пропозицій, що надійшли через мережу Інтернет та Урядовий портал від підприємців та громадян на адресу Кабінету Міністрів України з питань подолання корупції в Україні (04.08.2008 р.)

 

 

№ п/п

Проблема, яка потребує врегулювання

Пропозиція щодо вирішення

Профільні органи влади

Стан виконання

751

 

Зменшити штати апеляційних судів областей вп`ятеро, збільшити штати місцевих судів. Судді апеляційних судів мають навантаження 20 справ (наприклад, цивільних) на місяць, а навантаження на одного суддю міського суду становить понад 500 справ.

Мін`юст

Державна судова адміністрація

Повноваження Державної судової адміністрації України регламентуються статтею 126 Закону України «Про судоустрій України» до яких, зокрема віднесено вивчення кадрових питань апарату судів. З метою реалізації вказаних повноважень Державною судовою адміністрацією України:

·        ведеться облік всіх категорій працівників, як загалом по системі апеляційних і місцевих судів загальної юрисдикції, так і окремо по кожному апеляційному і місцевому судах;

·        проводяться узагальнення існуючої штатної та фактичної чисельності працівників апарату судів;

·         розраховується середній показник співвідношення працівників апарату судів до кількісного складу суддів окремо по всім видам судів загальної юрисдикції, а саме, апеляційним і місцевим загальним, апеляційним і місцевим господарським, апеляційним і місцевим адміністративним, апеляційним і місцевим військовим судам;

·         вивчаються проблеми кадрового забезпечення апаратів судів та потреби у введенні необхідних посад працівників у зв’язку з прийняттям нового законодавства або внесенням змін до чинного законодавства;

·        розробляються нормативи забезпечення судів працівниками апарату, які розглядаються і погоджуються Радою суддів України тощо.

Згідно з законодавчими нововведеннями щодо формування апарату судів, а також прийняттям нових змін у процесуальному законодавстві, в системі апеляційних загальних судів існує проблема нестачі кадрового забезпечення працівниками апарату цих судів. Це обумовлено обов’язковою участю у кожному судовому засіданні секретаря судового засідання, судового розпорядника та перекладача, які є учасниками судового процесу поряд з іншими учасниками судового засідання, а також крім працівників апарату суду, які відповідають за організаційне забезпечення роботи суду, кожен суддя має помічника.

Крім того, у зв’язку з прийняттям Закону України від 22 лютого 2007 року № 697 “Про внесення змін до Закону України “Про судоустрій України” щодо забезпечення касаційного розгляду цивільних справ”, цивільні справи за касаційними скаргами на судові рішення та касаційні скарги не розглянуті Верховним Судом України до 1 січня 2007 року, передано для розгляду і вирішення до відповідних апеляційних судів, у зв’язку з чим збільшилась кількість судових справ і матеріалів, які розглядаються цими судами.

Проблема кадрового забезпечення апеляційних загальних судів загострюється з року в рік, що пов’язане насамперед з зростанням навантаження на суддів і відповідно на працівників апарату судів, які забезпечують роботу суддів. За даними судової статистики загальна кількість розглянутих апеляційними загальними судами справ і матеріалів зросла у порівнянні з 2003 роком на 67 відсотків. При цьому, чисельність працівників апарату апеляційних загальних судів залишалась сталою, й лише з 1 січня 2008 року збільшена на 81 одиницю, тобто по 3 одиниці на кожен суд. У зазначені суди введено по 1 одиниці керівника апарату суду, судового розпорядника та головного спеціаліста з інформаційних технологій. Кількість введених додаткових одиниць становить лише 2,5 відсотка від загальної потреби цих судів у додатковій чисельності згідно із затвердженими нормативами.

На сьогодні чисельність працівників апарату цих
 судів становить 2499 одиниць, суддів – 1713,
 середній показник співвідношення працівників
 апарату судів до кількості суддів – 1,46 і є
 найменшим показником у порівнянні з
 аналогічними показниками у інших судах
 загальної юрисдикції, зокрема, у місцевих 
загальних судах цей показник становить - 4,13,
     у місцевих господарських – 4.

Державною судовою адміністрацією України з урахуванням рішення Ради суддів України 17 квітня 2008 року, за результатами висловлених суддями пропозицій, ініційовано перед Кабінетом Міністрів України питання щодо збільшення чисельності працівників апарату апеляційних загальних судів та вжито відповідні заходи щодо його погодження. У червні 2008 року внесено на розгляд Уряду проект розпорядження щодо збільшення чисельності працівників апарату цих судів.

             Стосовно чисельності працівників апарату місцевих загальних судів, то вона збільшена з 1 січня 2008 року на 2419 одиниць відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.06.2007 року № 486-р. У 2008 році Державною судовою адміністрацією України розроблено проект розпорядження Кабінету Міністрів України, яким також передбачається збільшення чисельності працівників апарату вказаних судів. За період 2003-2008 років збільшено кількісний склад суддів місцевих загальних судів на 197 одиниць.

Відповідно   до    Указу    Президента  України від

8 серпня 2006 року № 681 «Про внесення змін до Мережі та кількісного складу суддів місцевих судів» та Указу   Президента    України    від   8 серпня  2006 року

№ 679 «Про внесення змін до Мережі та кількісного складу суддів апеляційних судів» перерозподілено 26 вакантних одиниць суддів з апеляційних загальних судів до місцевих загальних судів.

Державною судовою адміністрацією України питання кадрового забезпечення судів знаходиться на постійному контролі, щорічно порушуються питання збільшення чисельності працівників їх апарату з урахуванням поетапності вирішення кадрових проблем по окремим видам судів та першочерговості введення посад з урахуванням зауважень Міністерства фінансів України щодо можливостей Державного бюджету України.

 

752

Коли будуть виконанні судові рішення про стягнення невиплаченої суддям місцевих та апеляційних судів заробітної плати? Борги рахуються на десятки тисяч.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нехай Уряд чесно скаже, судді яких судів мають зарплату у 35-50 тисяч гривень на місяць, а які 3-5 тис.

 

Державна судова адміністрація

   Відповідно до частини другої статті 120 Закону України «Про судоустрій України» Державна судова адміністрація України здійснює функції головного розпорядника коштів Державного бюджету України щодо фінансового забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції, крім Верховного Суду України, Конституційного Суду України та вищих спеціалізованих судів.

Виконання судових рішень, винесених на користь суддів, здійснюється за рахунок коштів передбачених Державній судовій адміністрації України за бюджетною програмою 0501150 «Виконання рішень судів на користь суддів». Державним бюджетом України на 2008 рік за вказаною програмою передбачені асигнування на суму 9,5 млн. грн., що становить лише 35,4% від потреби на погашення заборгованості за такими судовими рішеннями. Державна судова адміністрація України двічі у 2008 році зверталася до Міністерства фінансів України з пропозиціями стосовно  внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», зокрема щодо збільшення видатків на оплату праці суддів та працівників апарату судів, а також на виконання рішень судів на користь суддів.

 

            Оплата   праці   суддів  здійснюється відповідно до      постанови      Кабінету    Міністрів    України    від

03.09.2005 року № 865 «Про оплату праці та щомісячне грошове утримання суддів».

          Згідно зі статтею 65 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», керівники бюджетних установ здійснюють фактичні видатки на заробітну плату, включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, виключно в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах.

 

 

 

 

 

 

В.о. начальника управління

організаційно – аналітичної роботи,

документування та контролю                                                                      Л.Л. Сурмачевська