flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Виступ Голови ДСА України на XVІ позачерговому з‘їзді суддів України

27 грудня 2018, 11:32

Шановні делегати та учасники

XVI позачергового з’їзду суддів України!

Шановні пані та панове!

Ми зустрілися з Вами в день, коли в Україні святкується одне з найсвітліших та найрадісніших свят усього християнського світу – День Святого Миколая. Сьогодні кожен з нас сподівається на якесь маленьке диво, здійснення заповітної мрії, котра під силу лише святому. Нехай добрий Святий сповнить наші серця радістю та новою надією, принесе в кожну родину мир і злагоду, добробут і затишок.

А тепер хочу поінформувати всіх присутніх у цій залі про результати роботи ДСА України за 11 місяців 2018 року та перспективи на найближче майбутнє у вигляді короткої презентації.

Всім відомо, що на сьогодні триває судова реформа, одним з етапів якої є оптимізація судів. Цей процес нерозривно пов'язаний з визначенням кількості суддів у кожному суді, що безпосередньо впливає на доступність правосуддя в Україні.

Протягом 2018 року ДСА України розпочала реалізацію Указів Президента України про ліквідацію, утворення, реорганізацію апеляційних і місцевих судів.

На підставі частини четвертої статті 19 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" ДСА України внесла пропозицію Вищій раді правосуддя щодо погодження кількості суддів у новоутворених апеляційних судах.

Після переведення указами Президента України (до 30.09.2018) та  рішеннями Вищої ради правосуддя (після 30.09.2018) суддів до нових судів, такі судді відраховуються зі штату суду, що ліквідовується.

ДСА України приймає рішення про призначення тимчасово виконуючого обов'язки керівника апарату новоутвореного суду, який вживає заходів щодо реєстрації новоутвореного суду, як юридичної особи, забезпечення необхідних дій для належного початку його роботи та представництва такого суду як органу державної влади у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами.

Всі новоутворені суди на сьогодні вже зареєстровані як юридичні особи у встановленому законом порядку.

Судді, зараховані до штатів новоутворених судів, проводять збори суддів, на яких зокрема обирають суддів на адміністративні посади.

Новообраний голова суду визначає дату початку роботи суду, опубліковує в газеті "Голос України" повідомлення про початок роботи.

Суд, що ліквідується, припиняє здійснення правосуддя з дня такої публікації.

Ліквідаційна комісія передає негайно, до дня початку роботи новоутвореного суду, судові справи та матеріали проваджень, що перебувають у володінні суду, який ліквідується.

Протягом місяця з дня припинення здійснення правосуддя суд, що ліквідується, передає до новоутвореного суду матеріали та документи, зокрема, архівні справи з основної діяльності, строки тимчасового зберігання яких ще не закінчилися, документи, не завершені в діловодстві, а також документи з кадрових питань в паперовому та електронному вигляді, фонди бібліотек.

ДСА України з метою координування дій ліквідаційних комісії на місцях визначає плани заходів щодо ліквідації судів, які затверджуються відповідними наказами та містять заходи організаційного, кадрового забезпечення; матеріально-технічного та фінансового забезпечення; документального забезпечення процесу ліквідації суду.

Протягом 2018 року на виконання Указів Президента України від 29.12.2017 № № 452, 454, 455:

ліквідовано 27 апеляційних загальних, 8 апеляційних господарських, 9 апеляційних адміністративних судів;

утворено 26 апеляційних загальних, 7 апеляційних господарських,  8 апеляційних адміністративних судів.

Утворено, зареєстровано, як юридичні особи, Кримський та Севастопольський апеляційні суди, Південний апеляційний господарський суд, Четвертий апеляційний адміністративний суд, які не розпочали свою роботу у зв’язку з тимчасовою окупацією території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.

Другий апеляційний адміністративний суд розпочне роботу до кінця поточного року.

Одеський і Черкаський апеляційні суди почнуть здійснювати правосуддя в наступному році після прийняття рішення Вищою радою правосуддя щодо переведення суддів.

На підставі аналізу даних статистичних звітів щодо кількості розглянутих судами справ і кількості справ, що залишились нерозглянутими, визначено граничну кількість суддів для новоутворених апеляційних судів.

ДСА України на підставі частини четвертої статті 19 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" внесла пропозицію Вищій раді правосуддя  щодо погодження кількості суддів у новоутворених апеляційних судах.

Гранична кількість суддів апеляційних загальних судів визначена в кількості 964 суддів, фактична кількість суддів – 527 (55%), кількість вакантних посад суддів – 437 (45%).

Непереведеними залишаються 147 суддів апеляційних загальних судів, що ліквідовуються, з них 30 суддів Апеляційного суду Одеської області, 21 суддя Апеляційного суду Черкаської області.

Гранична кількість суддів апеляційних господарських судів – 218 суддів, фактична кількість суддів – 134 (62%), кількість вакантних посад суддів – 84 (38%), непереведеним залишається 41 суддя апеляційних господарських судів, що ліквідовуються.

Гранична кількість суддів апеляційних адміністративних судів визначена в кількості 257 суддів, фактична кількість суддів – 154 (60%), кількість вакантних посад суддів – 103 (40%).

Непереведеними залишаються 64 судді апеляційних адміністративних судів, що ліквідовуються, з них 35 суддів Харківського апеляційного адміністративного суду.

На виконання рішення ХV з’їзду суддів України граничну чисельність окружних судів ДСА України розраховано, виходячи з модельної кількості суддів для кожного ліквідованого/реорганізованого суду з урахуванням судового навантаження за останній звітній період і наявної фактичної чисельності суддів.

Таким чином, обрахована кількість суддів окружних судів дозволить забезпечити належні умови доступу до правосуддя в новоутворених судах та не призведе до скорочення посад працюючих суддів.

Як тимчасовий захід для забезпечення доступу до правосуддя, зниження рівня судового навантаження протягом 2018 року 194 судді переведені шляхом відрядження до 40 судів того самого рівня і спеціалізації.

З метою належного фінансового забезпечення діяльності судів ДСА України зробила рішучі кроки в напрямку реформування системи бюджетування на основі європейських стандартів.

На сьогодні суддівський корпус налічує 5270 суддів. ДСА України здійснила відповідні розрахунки щодо визначення оптимальної граничної чисельності суддів, спираючись на нормативи навантаження, та з урахуванням рішення XV чергового з’їзду суддів України про недопустимість скорочення чисельності суддів. Ця чисельність становить 6985 суддів.

Гранична чисельність суддів апеляційних судів уже погоджена Вищою радою правосуддя та затверджена наказом ДСА України.

Гранична чисельність суддів місцевих судів буде найближчим часом подана на погодження до Вищої ради правосуддя. У наступному році вона буде уточнена на підставі нових науково-обгрунтованих нормативів навантаження, робота над формуванням яких уже почалась у співпраці з нашими міжнародними партнерами.

Проблемним на сьогодні є наявність незаповнених вакансій суддів у кількості 1715 одиниць, що складає 25% до граничної чисельності. Найбільше вакансій у загальних судах (28%), найменше в адміністративних судах (10%). У господарських судах – 17%.

На жаль, на сьогодні не всі судді мають повноваження щодо розгляду судових справ. 1242 судді (або 24%) не мають повноважень. Найбільше ця проблема проявляється в судах господарській юрисдикції – 28% суддів без повноважень. У загальній та адміністративній юрисдикціях відповідно 23% та 24% суддів без повноважень.

Проблеми з наповненням суддівського корпусу об’єктивно відбиваються на процесах здійснення судочинства.  

На слайді ми бачимо, що на сьогодні судова система не справляється з потоком справ, що надходять на розгляд.

Із 941 тисячі справ, що надійшли на розгляд за 9 місяців поточного року розглянуто лише 786 тисяч. Відсоток розгляду складає 83. Нормативне значення цього показника повинно складати не менше 100%, оскільки в іншому випадку це призводить до накопичення залишків нерозглянутих справ.

На цьому слайді відображено навантаження на одного суддю з повноваженнями справ, що надійшли на розгляд.

Середнє навантаження складає 224 модельні справи. 

За нормативним навантаженням суддя в рік повинен розглядати 183 модельні справи.

Як бачимо, тільки за 9 місяців на розгляд надійшло більше справ, ніж наявний суддівський корпус з повноваженнями може їх розглянути за рік.

Це ще раз підтверджує проблеми в чисельності суддівського корпусу, які невідкладно треба вирішувати.

На середньому рівні навантаження знаходиться загальна юрисдикція (225 справ). Найбільш навантажена адміністративна юрисдикція – 290 модельних справ. Наше спільне завдання в тому, щоб шляхом регулювання чисельності суддів вирівняти навантаження на них і привести його до нормативного.

Зараз ми бачимо, з якою продуктивністю фактично працюють судді по відношенню до нормативної продуктивності.

Дані взяті зі статистичного обліку за 9 місяців та переведені в річний обсяг для порівняння з нормативною продуктивністю, яка складає 183 модельні справи на рік. Переведення справ у модельні здійснюється на підставі нормативів тривалості розгляду справ за їх номенклатурою, розроблених за сприяння наших міжнародних партнерів і затверджених рішенням Ради суддів України.

Статистичні дані свідчать, що найбільша продуктивність у суддів адміністративної юрисдикції.

На цьому слайді представлені обсяги бюджетних призначень, якими були наділені суди та інші органи в системі правосуддя.  

Ми бачимо стабільну динаміку їх зростання з року в рік. Крім планових показників, передбачених законом про держбюджет на відповідний рік, у нас є ще одне важливе джерело фінансового забезпечення – це понадпланові надходження судового збору до спеціального фонду державного бюджету, включаючи перехідний залишок коштів спецфонду за попередній рік.

У поточному році за рахунок цього додаткового ресурсу ми збільшили планові призначення більш як на 850 млн гривень.

У наступному році прогнозуємо перехідний залишок спецфонду на рівні 2,5 млрд гривень, які в тому числі будуть направлені на компенсацію зростання розміру суддівської винагороди.

Така компенсація необхідна для виконання рішення Конституційного Суду України, а також того, що ми всі разом відстояли й не дали можливості заморозити передбачене законодавством на 2019 рік зростання розміру суддівської винагороди суддям, що пройшли кваліфікаційне оцінювання, тому що кошти на це в законі про держбюджет 2019 року, на жаль, на сьогодні не передбачені.

Говорячи про динаміку зростання видатків судів у 2018 році в порівнянні з попереднім 2017 роком за основними напрямками видатків, можна відмітити, що в цілому видатки зросли в півтора рази.

При цьому видатки розвитку зросли більш як у два рази, видатки на оплату праці – майже в півтора рази, інші видатки споживання зросли більш як на 30%, що набагато більше прогнозних темпів інфляції. У забезпеченні фінансовими ресурсами прогрес очевидний.

Важливим джерелом фінансового благополуччя судової системи є кошти спецфонду державного бюджету, річні надходження від яких, незважаючи на стійку тенденцію останніх років до зменшення кількості судових справ, що надходять на розгляд судів, тримаються на рівні біля 3 млрд гривень.

Останнім часом ми відмічаємо численні законодавчі ініціативи щодо зменшення ставок судового збору, які завдяки значним зусиллям ДСА України поки що вдається стримувати. 

Суттєвим фактором також є належний контроль з боку суддів за зарахуванням судового збору до спеціального фонду державного бюджету з метою уникнення зловживань, котрі, нажаль, є зі сторони недобросовісних позивачів, і ми втрачаємо від цього важливий ресурс.

На слайді показано річну історію надходження та зарахування коштів судового збору до спеціального фонду державного бюджету.  

Розпочали рік ми з перехідним минулорічним залишком у розмірі 1,4 млрд грн, котрий був зарахований у виконання плану надходження судового збору, що складає 2,8 млрд гривень.

Завдяки перехідному залишку план надходження судового збору був виконаний 15 червня поточного року і ми отримали право всі наступні надходження коштів судового збору використовувати за погодженням Мінфіну на збільшення планових видатків понад 2,8 млрд гривень.

 Всі три судові юрисдикції приймають приблизно однакову роль у наповненні спецфонду державного бюджету коштами судового збору, виконуючи роль податкових агентів.

Також у нас з’явився ще один важливий сегмент надходжень від стягнення судового збору за рішеннями судів, контроль за яким здійснює юридичне управління ДСА України.

Зараз ми можемо побачити, в яких обсягах і на які цілі були збільшені планові призначення за рахунок понадпланових надходжень коштів судового збору.

А саме:

351,6 млн грн (41%) на видатки розвитку, 174 млн грн (21%) на забезпечення службовим житлом і по 164 млн (по 19%) на оплату праці та на інші поточні видатки.

Ще хочеться декілька слів сказати стосовно питань оплати праці, які іноді стають проблемними питаннями й отримують певні нарікання з боку суддівського корпусу.

Звичайно, певна проблема тут є і ми намагаємось її врегулювати на законодавчому рівні. Стосується вона різних підходів законодавця щодо визначення суддівської винагороди суддів, які пройшли та не пройшли кваліфоцінювання, що було закладено самою ідеологією судової реформи.

На слайді показані ті основні віхи в поточному році, що стосувалися суддівської винагороди та потребували додаткових фінансових ресурсів для судів, які були їм виділені з бюджету судової влади завдяки його фінансовій стійкості в розмірі 234 млн гривень.

Це, по перше, зміна розміру прожиткового мінімуму з 1600 грн на 1762  грн для визначення суддівської винагороди суддів, які не пройшли кваліфоцінювання, що потребувало виділення додаткових 152 млн гривень. Перерахунок був проведений з 01.01.2018.

По друге, це перерахунок суддівського стажу у зв’язку із внесеними змінами в закон про судоустрій від 5 серпня 2018 року – додатково судам виділено близько 13 млн гривень.

По третє, це рішення Конституційного Суду України, яке потребувало додаткових фінансових ресурсів тільки на грудень цього року в розмірі 66 млн гривень.

По четверте, це виконання Указів Президента України стосовно реформування апеляційних судів, що потребувало додаткових коштів на компенсацію невикористаних відпусток у розмірі 154 млн грн, які також судам були виділені. Для цього завчасно були створені відповідні резерви коштів. І на наступний рік ми створили відповідний фінансовий запас, щоб виконати всі умови законодавства стосовно виплати суддівської винагороди суддям.

Цей слайд відображає два аспекти.

Перший – як суддівська винагорода, так і зарплата працівників апаратів судів мають стійку тенденцію до зростання.

І другий аспект – між цими двома категоріями працівників суду зберігається розумний баланс.

Проблема залишається тільки в законодавчо закладеній значній різниці між суддівською винагородою суддів, які пройшли кваліфоцінювання, й тих, які його на сьогодні не пройшли.

Ми підтримуємо всі заходи, включаючи фінансові, що направлені як на пришвидшення кваліфоцінювання, так і зниження різниці в розмірах суддівської винагороди.

         Перш ніж перейти до характеристики розвитку матеріально-технічної бази судів, хочу показати слайд – яка під це заведена нами фінансова база.

Як бачимо зростання обсягів видатків розвитку можна  обчислювати вже навіть не у відсотках, а разами. Стрімко зростають видатки як на приміщення судів, так і на інформатизацію судів.  

З’являються такі нові напрямки як службове житло. Започатковуємо новий напрямок забезпечення автотранспортом. А тепер перейдемо до конкретних натуральних показників матеріально-технічного забезпечення.

Одним з пріоритетних напрямів діяльності Державної судової адміністрації України є забезпечення судів приміщеннями, які б відповідали вимогам щодо здійснення правосуддя.

На сьогодні загальна площа приміщень, в яких розміщуються суди,  становить 926 тис. кв. метрів, що у відсотковому відношенні дорівнює 53% від потреби, яка складає 1,7 млн кв. метрів.

За ініціативи ДСА України та Національного банку України Кабінетом Міністрів України прийнято рішення про передачу будівель Національного банку України у 9 обласних центрах: Дніпрі, Житомирі, Запоріжжі,  Миколаєві, Полтаві, Рівному, Тернополі, Херсоні та Чернігові.

Зазначу, що найближчим часом будуть передані приміщення Національного банку України в містах: Івано-Франківську, Харкові та Ужгороді.

У результаті здійснення такої передачі система правосуддя отримає будівлі і споруди загальною площею понад 100 тис. кв. метрів.

Хочу відмітити, що всі будівлі Національного банку розташовані в центрі міст та повністю облаштовані всіма сучасними технічними засобами, у тому числі охоронною та протипожежною сигналізацією.

На сьогодні продовжується робота в напрямку аналогічної передачі приміщень представництв Національного банку України в інших областях України, зокрема у містах Сумах, Луцьку, Чернівцях, Одесі.

Для розміщення Вищого антикорупційного суду до сфери управління ДСА України передано державне нерухоме майно – три адміністративні будівлі у місті Києві загальною площею понад 16 тис. кв. метрів.

Крім того, відбулась передача до сфери управління ДСА України 15 приміщень комунальної форми власності, у тому числі: у містах Брусилові, Запоріжжі, Лебедині, Маріуполі, Сквирі.

У цьому році та на початку 2019 року для розміщення судів буде передано 40 приміщень комунальної та державної форми власності загальною площею понад 85 тис. кв. метрів, у тому числі: нежитлові будівлі в містах: Полтаві, Славутичі Київської області, Вінниці, Житомирі, Хмельницькому.

У Полтаві судовій системі передається будівля колишнього Полтавського кадетського корпусу, загальною площею понад 16 тис. кв. метрів, в якій після проведення реконструкції планується розмістити всі місцеві загальні суди міста Полтави.

 До завершення поточного року Урядом буде прийнято рішення щодо передачі до сфери управління ДСА України нежитлової будівлі комунальної форми власності в місті Вінниці, в який вже розміщено Сьомий апеляційний адміністративний суд.

У  поточному році спільними зусиллями ДСА України, судів та органів державної і місцевої влади, вдалося отримати в довгострокову оренду 15 приміщень для розміщення судових установ.

До того ж, це стає підґрунтям для ініціювання питання передачі цих приміщень до сфери управління ДСА України.

 Крім того, у 2018 році за рахунок бюджетних асигнувань спеціального фонду державного бюджету придбано приміщення для розміщення Маловиськівського та Долинського районних судів Кіровоградської області,  Мар’їнського районного суду Донецької області, Чаплинського районного суду Херсонської області, Херсонського окружного адміністративного суду загальною площею понад 20 тис. кв. метрів.

Так, на сьогодні 67 відсотків будівель (приміщень), в яких суди розміщуються та здійснюють правосуддя, перебувають у сфері управління ДСА України, решта об’єктів (33%) використовуються судами на умовах оренди (користування, позички) і належать іншим органам державної влади або є комунальною власністю.

Якщо порівнювати цей показник з минулим роком, зазначу, що у 2017 році у сфері управління ДСА України перебувало 536 об’єктів, що становить 61% від загальної кількості приміщень судів.

Актуальним залишається облаштування в приміщеннях судів додаткових залів судових засідань.

Рівень забезпечення залами судових засідань складає:

апеляційних судів – 65%,

місцевих судів – 78%.

Як видно на слайдах, у порівнянні з минулим роком цей показних покращився.

У середньому рівень забезпечення апеляційних та місцевих судів залами судових засідань становить на рівні 71% (у 2017 році – 62%) від потреби, визначеної Державними будівельними нормами України.   

Однак, хочу зазначити, що облаштування додаткових залів судових засідань стало можливим в будівлях судів, в яких проведено реконструкцію, або шляхом поділу вже існуючих залів в діючих приміщеннях судів, у тому числі за рахунок робочих кабінетів працівників апарату суду.

Крім того, у вже існуючих залах для розгляду цивільних справ в апеляційних та місцевих загальних судах було встановлено загородження із спеціального захисного скла, що дозволило збільшити кількість залів для розгляду кримінальних справ.

Станом на 1 грудня 2018 року в залах судових засідань для розгляду кримінальних справ апеляційних і місцевих загальних судів проведено заміну 95% (у 2017 році – 75%) існуючих стаціонарних металевих загороджень на загородження зі спеціального захисного скла.

До кінця поточного року плануємо завершити заміну всіх металевих загороджень, що встановлені в залах судових засідань.

Протягом 2018 року завершено реконструкцію (капітальний ремонт) наступних приміщень судів, у тому числі:

Рівненського апеляційного суду,

Луцького міськрайонного суду Волинської області,

Орджонікідзевського районного суду Запорізької області,

Золочівського районного суду Львівської області,

Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду,

Волинського окружного адміністративного суду

Володимирецького районного суду Рівненської області

та інших приміщень судів.

Загальна площа оновлених будівель судів становить понад 30 тис. кв. метрів.

Протягом 2018 року:

проведено капітальні та поточні ремонти у 305 приміщеннях судів,

у 126 приміщеннях судів відремонтовано дах, покрівлю,

у 85 будівлях судів проведено утеплення фасаду з використанням енергозберігаючих матеріалів,

у 119 будівлях  судів здійснено капітальний ремонт систем водопостачання і опалення, у тому числі замінено опалювальні котли й облаштовано теплопункти з автономним теплопостачанням,

 здійснено повну або часткову заміну внутрішніх електричних мереж у 178 приміщеннях судів та проведено заміну ламп штучного освітлення на енергозберігаючі.

Крім того протягом 2018 року:

68 будівель перебувають у стадії реконструкції (реставрації, капітального ремонту), у тому числі: Одеського апеляційного адміністративного суду, Шосткінського міськрайонного суду Сумської області,  Ічнянського районного суду Чернігівської області, Іршавського районного суду Закарпатської області, Шаргородського районного суду Вінницької області,  Золочівського районного суду Харківської області,  Шевченківського районного суду міста Запоріжжя, Харківського окружного адміністративного суду;

розпочато реконструкцію та капітальний ремонт 17 будівель, у тому числі: Апеляційного суду Черкаської області, Ківерцівського районного суду Волинської області;

розпочато будівництво нової будівлі  Смілянського міськрайонного суду Черкаської області, Сторожинецького районного суду Чернівецької області; Фрунзенського районного суду Харківської області, Любомльського районного суду Волинської області.

Одним із напрямків, що перебуває на постійному контролі ДСА України, є забезпечення доступності приміщень судів і судових послуг для осіб з інвалідністю.

На сьогодні відповідні стандарти доступності для осіб з інвалідністю забезпечуються в частині судів, серед яких Апеляційний суд міста Києва, Київський апеляційний адміністративний суд, Апеляційний суд Миколаївської області, Луганський та Волинські окружні адміністративні суди, господарські суди Вінницької та Рівненської областей, Луцький міськрайонний суд Волинської області,  Орджонікідзевський районний суд Запорізької області.

Не зважаючи на обмежені фінансові ресурси, постійно вживаються заходи, спрямовані на сприяння особам з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення в реалізації їх права щодо рівного доступу до правосуддя та судових послуг.

Хочу зазначити, що в минулому році за ініціативи ДСА України Міністерством фінансів України було збільшено планові призначення за спеціальним фондом державного бюджету на 114 млн гривень для придбання службового житла працівникам, які переїхали на підконтрольні українській владі території у зв’язку  з вимушеним переміщенням державних установ, що дозволило придбати 219 службових квартир загальною площею понад 10 тис. кв. метрів.

У 2018 році для забезпечення суддів та працівників апаратів судів,  які переведені до інших судів у зв’язку з припиненням роботи судових установ  на території Донецької, Луганської областей і АР Крим, м. Севастополя ДСА України ініційоване збільшення планових призначень за спеціальним фондом державного бюджету та доведено розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня бюджетних асигнувань на суму 174 млн гривень.

Це надасть можливість придбати 295 квартир загальною площею понад 17 000 кв. метрів та забезпечити службовим житлом 295 працівників судів.

ДСА України продовжує вживати дієві заходи щодо забезпечення судів службовим автотранспортом, шляхом їх передачі до сфери управління ДСА України від інших установ, у тому числі судової системи, а також придбання нових автомобілів.  

Так, у 2018 році всі апеляційні суди забезпечено новими службовими автомобілями марки Toyota Camry 2018 року випуску. Автомобілі мають однакові технічні характеристики та колір.

У наступному році ДСА України буде докладати максимальних зусиль для вирішення питання забезпечення потреб місцевих судів у службовому автотранспорті.

Одним із стратегічних напрямів підвищення ефективності здійснення судочинства є забезпечення судів засобами інформатизації. Декілька слів про IT-технології в судах.

З метою виконання вимог процесуального законодавства України для забезпечення 3 117 залів судових засідань з моменту впровадження системи відеоконференцзв’язку здійснено постачання та монтаж близько двох тисяч систем відеоконференцзв’язку в місцеві та апеляційні суди.

Станом на 1 грудня 2018 року в порівнянні з 2017 роком кількість проведених судових засідань у режимі відеоконференції збільшилася майже на 11 тисяч сеансів тобто на 9%.

А з моменту впровадження систем відеоконференцзв'язку судами проведено в такому режимі вже близько 435 тисяч судових засідань.

Також наразі всі учасники судового процесу мають можливість отримувати електронні процесуальні документи в електронному вигляді.

На сьогодні такою можливістю вже скористалися близько 59 тисяч юридичних та 387 тисяч фізичних осіб. Це дозволило учасникам судового процесу оперативно отримувати процесуальні документи в електронному вигляді та скоротити витрати бюджетних коштів на їх надсилання в паперовому вигляді.

Так, у 2018 році кількість надісланих електронних документів збільшилася на 69 тисяч або на 19% у порівнянні з 2017 роком.

Не менш важливим питанням для впровадження ІТ-технологій залишається придбання засобів інформатизації, а саме: комп'ютерного, серверного обладнання, оргтехніки, засобів аудіо- і відеофіксації та іншого мережевого обладнання.

Останніми роками спостерігається тенденція до покращення середнього рівня забезпечення цими засобами.

Протягом 2018 року місцевими та апеляційними судами придбано 8 695 одиниць засобів інформатизації, що в порівнянні з 2017 роком збільшилося на 59% (у 2017 році придбано 5 482 одиниці).

Тенденція про покращення забезпечення місцевих та апеляційних судів у розрізі зазначеного обладнання показана на слайді.

Протягом 2018 року на засоби інформатизації виділено бюджетних асигнувань на  загальну суму близько 220 мільйонів гривень, у 2017 році було – близько 100 мільйонів гривень, тобто за цей рік відбувся ріст більше, ніж у два рази.

Ось таким були для нас 11 місяців 2018 року. Завдяки нашій плідній співпраці та вашій підтримці ми разом змогли досягти певних успіхів. Дякую вам за це. Але багато чого залишилось не зробленим. Впевнений, що спільними зусиллями всі наші плани стануть реальністю найближчим часом.

Основними пріоритетами діяльності ДСА України на найближче майбутнє залишаються:

  • розробка Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи. Це питання є одним із найактуальніших на сьогодні та потребує додаткового часу і відповідних заходів для впровадження такої системи в судах. З огляду на це, було призначено окремого профільного заступника Голови ДСА України Сергія Чорнуцького;
  • підвищення ступеня фінансової незалежності;
  • підвищення ефективності судового адміністрування. Основним показником роботи суду має бути кількість розглянутих справ з мінімальними фінансовими затратами;
  • забезпечення судів засобами інформатизації (комп’ютерним та серверним обладнанням, оргтехнікою, засобами аудіо- та відеозапису тощо);
  • вирішення питань забезпечення судів приміщеннями державної форми власності, які відповідають вимогам щодо здійснення правосуддя.

Вдячний за Вашу увагу.